یادگیری کامپیوتر با زبان علم و عمل

شاید این وبلاگ بتونه جای خوبی باشه. برای حرفهایی که توی محیط دانشگاهی زده نمیشن. ولی دونستان آن برای یک مهندس کامپیوتر یا دوست داران کامپیوتر حیاطی باشه

یادگیری کامپیوتر با زبان علم و عمل

شاید این وبلاگ بتونه جای خوبی باشه. برای حرفهایی که توی محیط دانشگاهی زده نمیشن. ولی دونستان آن برای یک مهندس کامپیوتر یا دوست داران کامپیوتر حیاطی باشه

کورتانا همراهی باوفاتر

جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۴ ق.ظ

CORTANA

بیشتر از 2 ساله که میگم خدایا چرا این شرکتهای بزرگ یه چیز درست و حسابی نمیسازند!

مثلا دستیارهای سخنگویی که اپل به اسم سیری و گوگل به اسم گوگل ناو داره هر دوی اینها روی اسمارت فنهایی که دارند، دارن میدرخشن! ولی فقط با اینترنت!

همین کلی همه چیز رو بی مفهوم میکنه!

من همیشه میگفتم خدایا چرا اینها نمیتونند دست کم مقدار از کارهای دستوری این دستیارهای صوتی رو به شکل افلاین بزارن!؟

حتما الان دارید میگید که واضع هست چون باید یک پلت فرم دیتایی داشته باشن! مثل سرچ انجین گوگل یا بینگ!

ولی نه من حرفم این نیست! من نمیخوام ازش سوال سخت بپرسم که بخواد بره واسم کلی دیتاماینینگ و پردازش زبان طبیعی و کل از تکنیکهای دیگه هوش مصنوعی رو انجام بده و بعد بهم جواب بده.

من می گفتم این رو 2 بخشش کنند یه قسمت بزارند واسه لوکال که دستورهای داخلی خود گوشی رو انجام بده مثلا: آهنگ رو قطع کن! دوربین رو باز کن! ملاقات من رو کنسل کن! و از این جورچیزهایی که برعهده خود سیستم عامل گوشی هست! و نیازی هم به انلاین بودن نداره بزار.

و قسمتی رو هم بزاره واسه کارهی سخت تر که بره از اون پلتفرم های دیتایی غولی که داره کمک بگیره!

خلاصه باورتون نمیشه من خیلی وقته دارم با این ایده زندگی میکنم تا که به تازگی ماکروسافت با معرفی کورتانا روی ویندوزفن 8.1 یه مقداریش رو عملی کرده و بعضی دستور ها رو به شکل افلاین انجام میده!

امروز با گوشی نوکیایی که از یکی بچها قرض گرفته بودم کلی باهاش ور رفتم و دیدم واقعا سری یاد میگیره! و همین که یه مقداری کارهای داخلی رو افلاین انجام میده واسه ما بی اینترنت ها خودش یه نعمت بزرگه...

حالا تازه ماکروسافت بعد این همه سال یه خورده از عیدهای من رو داره یاد میگیره :D

و اینکه داره از پلت فرم بینگ برای پایگاه دانش این متور سخن گو استفاده میکنه

اسمش رو هم بر معیار یک بازی کامپیوتری انتخواب کردن. البته هنوز اسم قطعی نیست ولی امکان زیادی داره که همین اسم واسش باقی بمونه

یک سری جواب های عجیب و غریبی که کورتانا میتونه بهتون جواب بده اینها هستن:


User: Will you marry me
کاربر: با من ازدواج میکنی؟؟
CORTANA: Ok,we'll need a plan,I'll work on being more human,you work on being more digital.
کرتانا: باشه,ما به یک برنامه نیاز داریم,من روی بیشتر انسان شدن کار میکنم,تو روی بیشتر دیجیتالی شدن کار میکنی.


یا مثلا:

user: "Who's your father

پدرت کیه!؟

"CORTANA: "Technically speaking, that'd be Bill Gates. No big deal

از لحاظ تکنیکی بیل گیتس. ولی چیز مهمی نیست!

دوست دارید اطلاعات بیشتر داشته باشید این جا یه سر بزنید!

این پایین لینک فیلمها رو ببینید!


دانلود فیلم اول

دانلود فیلم دوم


نظرات  (۱)

جالب بودش. ایشالله فراگیر و قوی تر بشه.
دارم به این فکر میکنم روی ربات ها چقدر جواب میده این تکنیک :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی