یادگیری کامپیوتر با زبان علم و عمل

شاید این وبلاگ بتونه جای خوبی باشه. برای حرفهایی که توی محیط دانشگاهی زده نمیشن. ولی دونستان آن برای یک مهندس کامپیوتر یا دوست داران کامپیوتر حیاطی باشه

یادگیری کامپیوتر با زبان علم و عمل

شاید این وبلاگ بتونه جای خوبی باشه. برای حرفهایی که توی محیط دانشگاهی زده نمیشن. ولی دونستان آن برای یک مهندس کامپیوتر یا دوست داران کامپیوتر حیاطی باشه

6 سایت برتر در زمینه هوش مصنوعی

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۳۰ ق.ظ


سلام دوستان

 همون جور که سراغ دارید رشته هوش مصنوعی یکی از زیر گرایش های مهندسی نرم افزار است. که در این رشته به تکنیکهای هوشمند سازی نرم افزارها، روباتها و عاملها دیگر میپردازد. که البته باید قید بشه که وارد شدن به این رشته از همه رشته ها آزاد هست. که فکر کنم به این دلیل باشه که هر رشته در آخر نیاز به یک پیاده سازی هوشمند کامپیوتری خواهد داشت.

زیر مجموعه های این رشته میتونه شامل بشه: سیستمهای خبره، منطق فازی، کاوش اطلاعات، آمار و الگو، آموزش ماشین، الگوریتمهای تکاملی، الگوریتم های موازی، داده کاوی، پردازش تصویر و رقمی و غیره باشه.

توی این مطلب دوست داریم 6 تا از بهترین سایتها در گرایش هوش مصنوعی و مهندسی کامپیوتر هستند، را معرفی کنیم. پس با دکمه ادامه مطلب با ما همراه باشید

IT and IA site


 


1) AiGameDev

با این سایت میتونید در حیطه طراحی و آنالیز بازی، اطلاعات خوبی پیدا کنید. البته نا گفته نمونه که سایت برای مشاوره و برخی آموزشهاش پولی عمل میکنه. ولی باز میشه مطالب بسیار مفیدی در مورد طراحی بازی های هوشمند و حتی نحوی ساخت انیمشنهاشون، و نحوهای برنمامه ریزی و برنامه نویسی و غیره، اطلاعات مفید و جدیدی یافت.


 2) Kurzweil

این وب سایت خبرگی خاصی داره در علم و فن آوری. که شامل موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، بیوتکنولوژی، فناوری نانو و علوم مواد، علوم اعصاب، الکترونیک مولکولی، الکترونیک، تشخیص الگو، واقعیت مجازی، محاسبات، فیزیک، اینترنت، انرژی، مغز و بدن، مهندسی معکوس و تقویت مغز انسان اشاره کرد..

همون جور که از موضوعات مشخصه همگی موضوع های گرم روز هستند که رابطه مستقیمی با هوش مصنوعی دارند، توی این سایت به راحتی میتونید موضوع مورد علاقه خود رو در هوش مصنوعی پیگیری کنید. به طور مثال میتونید مطالب، خبرها و فیلمهای خوبی در مورد شبکهای عصبی و کاربردهای اون رو پیگیر باشین.


 3) TED Talks

این سایت از شهرت زیادی برخوردار است. که شاید زیاد نیاز به توضیح های من نباشه. ولی میشه گفت که تد در همه زمینه ای فعالیت میکنه از جمله هوش مصنوعی گرفته تا داستانهای اجتماعی و سیاسی و غیر . . .

و البته حالا تد یه تغییرات کوچیکی داده و اسم خودش رو کرده تد تالک. که شامل شبکه ای اجتماعی هست که به تازگی داخل سایت در مورد مطالب سایت راه انداخته.

اگر واسه اولین بار هست که میرید سایت تد، یا خورده پیدا کردن چیزی که میخواید سخته. پس پیشنهاد میکنم از باکس سرچ استفاده کنید. و کلمه "AI" یا "Artificial Intelligence"رو بنویسید تا که همه ویدیو های هوش مصنوعی در یک کتگری براتون به نمایش در بیاد و از دیدن اونها نهایت لذت رو ببرید.

نکته: تد در حدی معروف هست که در برخی سایت های فارسی میشه زیرنویس فارسی برای فیلمها ش هم پیدا کرد

 

4) CSAIL

این وب سایت آزمایشگاهی علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی  دانشگاه MIT هست

با این وب سایت می تونید از اخبارهای پیاده سازی با خبر بشید . بسیار سایت مفیدی هست. و با یه بازدید کردن از این وب سایت به عمق ان پی خواهید برد.


5) New Scientist

با این وب سایت میتونید به بهترین ها و جدید ترین های علوم و فناوری بپردازید. که هوش مصنوعی هم یکی از این علم و فناوری هایی هست که توسط این سایت ارایه میشه. با این سایت میتونید همیشه ابدیت باشید. و از  یک طرف هم بهترین سایت هست برای پیدا کردن بهترین و جدید ترین موضوعاتی، که دوست دارید تحقیق، یا ارایه بدید. حدوداً میشه گفت موضوعات این سایت در حدی جدید هستند که چند سالی میگزره  تا در عموم پخش و فراگیر میشه.

 

6) Singularity Hub 

این وب سایت اخبارهایی که ما رو به سینگولاریتی نزدیک میکنند را قید میکنه(اگه نمیدونید سینگولاریتی چی هست حتما این پادکست رو گوش کنید)

این وب سایت شامل بهترین و آخرین اطلاعات در مورد سلول های بنیادی، ژنتیک، رباتیک، هوش مصنوعی، ، پیری و بسیاری از و موضوعات دیگر است. این هم یک منبع ضروری برای کسانی که به دنبال، دنباله کردن اخبار هستند. اطلاعات هوش مصنوعی

 

 لطفا با قید منبع از اطلاعات کپی برداری کنید :)

احسان تیموری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی